Realizace projektu
Oblasti řízení projektu
Řízení rozsahu projektu: Řízení rozsahu s ohledem na úkoly, výstupy a milníky, které by měly být dosaženy.
Časový plán: Vytvoření časového plánu projektu, jeho sledování a správou.
Řízení nákladů: Odhad nákladů na projekt pro vytvoření rozpočtu, který je následně sledován v průběhu projektu.
Řízení kvality: Zajištění, že výstupy projektu splňují očekávané standarty kvality.
Správa zdrojů: Získávání, přidělování a sledování projektových zdrojů, jako jsou práce, materiály a vybavení.
Řízení komunikace: Definování komunikace pro projektové týmy a další zainteresované strany.
Řízení rizik: Identifikace, vyhodnocení a prevence nebo zmírnění rizik ve vašem projektu.
Řízení nákupu: Získávání projektových zdrojů, budování vztahů s partnery a dodavateli.
Řízení stakeholderů: Identifikace a řízení subjektů, které jsou buď do projektu aktivně zapojeny, nebo jejichž zájmy jsou ovlivněny realizací projektu.
Řízení integrace: Vytvoření struktury, který pomáhá efektivní spolupráci projektových týmů.
Proces projektového řízení
1.Zahájení projektu
Počáteční fáze, kdy projektový manažer musí prokázat, že projekt má hodnotu a je proveditelnýSestavte projektový tým. Fáze zahájení projektu končí úvodním setkáním, na kterém jsou definovány cíle a rozsah projektu.
2. Plánování projektu
Cílem fáze plánování projektu je vytvoření plánu projektu, komplexního projektového dokumentu, který podrobně vysvětluje, jak bude projekt realizován.
Nejdůležitější části plánu projektu.
Plán projektu: Plán projektu definuje časovou osu pro provádění úkolů a přidělování zdrojů.
Rozpočet projektu: Rozpočet projektu je součtem všech odhadovaných nákladů projektu.
Plán správy rozsahu: Vysvětluje, jak bude rozsah vašeho projektu v průběhu projektu sledován.
Plán řízení rizik: Vysvětluje rizika, která mohou ovlivnit projekt, spolu se strategiemi k jejich zmírnění.
Plán řízení zdrojů: Popisuje, jak budou vaše zdroje získávány, přidělovány a spravovány během projektu.
Plán řízení zainteresovaných stran: Identifikuje všechny zainteresované strany projektu a pokyny, jak je spravovat.
3.Realizace projektu
Tato fáze projektového řízení je realizací projektu, kdy se provádí projektový plán, aby byly splněny cíle a záměry projektu.Fáze realizace projektu je, když projektoví manažeři potřebují dohlížet na oblasti znalostí projektového řízení, jak jejich projekt postupuje do fáze monitorování a kontroly.V případě potřeby projektový manažer přerozdělí zdroje nebo upraví čas a rozsah podle potřeby, aby tým fungoval. Kromě toho identifikují a zmírňují rizika, řeší problémy a začleňují jakékoli změny.
4.Monitorování a kontrola projektu
Čtvrtá fáze projektového řízení, monitorování a kontrola projektu s realizační fází projektu. Zahrnuje monitorování, aby se zajistilo, že projekt zůstane podle plánu a v rámci rozpočtu.Reporting je také kritickou součástí této fáze projektového řízení. Umožňuje projektovým manažerům sledovat pokrok a poskytuje data zúčastněným stranám během prezentací, aby byli v obraze.
5.Uzavření projektu
Závěrečná fáze projektového řízení je představena zainteresovaným stranám. Po schválení je dokumentace dokončena a vše je podepsáno.
.